12 september. St Lucia/ Umhlanga Rocks - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu 12 september. St Lucia/ Umhlanga Rocks - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

12 september. St Lucia/ Umhlanga Rocks

Door: Lieneke

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

12 September 2015 | Canada, Coquitlam

Vanmorgen gingen we met de boot de rivier op om nijlpaarden en krokodillen te spotten. Voordat we vertrokken kwam er een hele apenfamilie bij ons guesthouse. Wat bleek; één van de gasten had z'n kamer niet goed afgesloten en de apen hebben dan de deur zo open. Dus appels en koeken en zelfs medicijnen hadden ze gestolen. Maar ze zijn om te zien toch o zo schattig!! Groot deel van de medicijnen zijn wel teruggevonden gelukkig!
Eenmaal op de boot zagen we al snel een jonge krokodil liggen. Even verderop lag een hele grote jongen!! Ze hebben niks liefs, maar wekken wel veel ontzag op. Daarna hebben we een groot aantal prachtige vogels gezien, waaronder een grote reigersoort en een Amerikaanse arend. Verderop in de rivier zagen we 2 nijlpaardenfamilies. Ze lagen te slapen. Maar van de boten werden ze wel wakker en lieten zich goed horen. We hebben weer mooie foto's kunnen maken. Later op de terugreis was het voor de nijlpaarden tijd voor de lunch en gingen ze de wal op om te eten. Wat een kolossen!!!! Na terugkomst hebben we afscheid genomen van Albert en Ciska en zijn we vertrokken naar Umhlanga Rocks, Ook weer een mooi gebied. Ook hier hebben we weer een leuk onderkomen en werden we weer zeer gastvrij ontvangen. Nu eerst even uit eten en dan vanavond de foto's erbij proberen te zetten.

• 12 September 2015 - 22:21

Wibbina:

Eindelijk weer een berichtje uit eenum.
    Gelukkig hebben wij ook net een paar mooie dagen achter de rug. Vanavond regende het alweer.
    We worden jaloers op jullie. zo warm hoeven we het hier niet, maar een deeltje ervan zal welkom zijn.
    Jullie genieten maar lekker van de prachtige natuur en alle lieve beesten, maar hou ze buiten de deur.
    Hier gaat alles z'n gangetje.
    Geniet lekker verder, groetjes Wibbina

• 14 September 2015 - 22:15

Hilda:

Het is mooi te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben .Groetjes vanuit Borgsweer.

• 15 September 2015 - 14:04

Veronyka :

Ik heb jullie verslagen vanmorgen gelezen, wat een avontuur beleven jullie weer. Geweldig en leuk om te lezen. In Frankrijk kon ik jullie niet goed volgen, slome internet dus maar gewacht tot we weer thuis waren. Het is weer wennen in het koude Nederland, maar onze vakantie zit er weer op in Frankrijk. Leuk dat jullie in verschillende onderkomens overnachten en overal zo hartelijk worden ontvangen. We blijven jullie vanaf nu volgen en genieten zo ook van jullie reis. Groetjes en geniet met volle teugen!

• 16 September 2015 - 14:12

Teye:

Hey alle2,

Wauw, zoveel nijlpaarden, krokodillen en apen. Me dunkt wanneer je er 5 gezien hebt is de lol er ook wel af, hebben jullie tenminste een katapult bij je om wat leven in de brouwerij te brengen?
    Maar alle gekheid on a stick: het klinkt hartstikke gaaf en ben heel benieuwd om later fotoboek te zien.

Nog wat opbeurend nieuws: hier regent het pijpenstelen, het waait hard en het is kil en guur herfstweer. Iedereen loopt depressief rond te snauwen en van hagelstenen als golfballen wordt je ook niet happy. Dus, geniet er maar volop van.

Hartelijke groet,
    Teye