19 september Knysna/Plettenberg Bay - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu 19 september Knysna/Plettenberg Bay - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

19 september Knysna/Plettenberg Bay

Door: Lieneke

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

19 September 2015 | Canada, Coquitlam

Het was vanmorgen gelijk al zonnig en lekker warm. Goed weer dus om walvissen te gaan spotten. We waren om 9 uur in Plettenberg Bay, ongeveer drie kwartier rijden vanaf Knysna. We gingen met ongeveer 30 mensen in een boot de oceaan op. Er stond toen nog niet zoveel wind, maar toen we een half uur onderweg waren, begon de wind wat aan te wakkeren. We zagen al vrij snel een orka en later ook een humpback walvis. Een hele grote!! Het was moeilijk om ze goed op de foto te krijgen. Het begon steeds wat harder te waaien en na 1,5 uur besloten ze dat we maar terug moesten. De boot deinde behoorlijk en het moest natuurlijk niet erger worden. Maar het was een leuke excursie! Later zijn we nog even bij het strand van Plattenberg Bay geweest. We hebben daar lekker in het zonnetje zitten lunchen! We zijn ook nog naar een uitstalling geweest voor Afrikaans houtsnijwerk. Prachtige dingen hadden ze daar! Al met al was het weer een leuke dag!!!