20 september Oudtshoorn/ Volmoed - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu 20 september Oudtshoorn/ Volmoed - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

20 september Oudtshoorn/ Volmoed

Door: Lieneke

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

20 September 2015 | Canada, Coquitlam

Vandaag maar een korte rit. Maar wel weer een mooie. We komen over een prachtige bergpas en hebben mooie vergezichten. Jammer is het, dat er weinig gelegenheid is om te stoppen om mooie foto's te nemen. We hadden een tip van de vorige guesthouse-eigenaar gekregen, om naar een struisvogelpark te gaan. Dat was in Oudtshoorn. Dat hebben we gedaan. Toen we kwamen liep er bij de ingang al een jonge giraffe, hij was net gevoerd met de fles. Hij was nog maar 3 maanden, en moederloos. Er was nog eentje van 7 maanden. Deze dieren waren hier voor opvang. We kregen een rondleiding met een gids en kregen veel uitleg over de struisvogels. Er waren ook jonge struisvogels van één week, ook erg schattig! Nou werd ons verteld dat een struisvogelei een gewicht van 180 kg kan dragen, dus we mochten op de eieren gaan staan. Iedereen stond erop en er gebeurde niks, totdat ik (Lieneke) op de eieren ging staat en... juist ja.. er prompt door eentje zakte!!!! Hilariteit natuurlijk!!! En ik maar denken dat ik 10 kg was afgevallen. Maar later ging het wel goed. Ook hebben we nog gezien dat er jockey's op de struisvogels gingen rijden. Dat ging hard!!! Ongeveer 70 km per uur! Na de rondleiding gingen we naar Volmoed waar een prachtig landgoed ons volgende onderdak was. Een hele ruime kamer, een grote badkamer met bad en een geweldig uitzicht!! En we hadden de hele dag prachtig zonnig weer!!!

• 20 September 2015 - 23:56

Hilda:

Ik kan me voorstellen hoe jij je voelde met dat ei, maar voor de rest genieten jullie wel met volle teugen De groetjes van uit Borgsweer.

• 21 September 2015 - 18:07

Wibbina:

Oudtshoorn klinkt mij ook bekend in de oren. Wij hebben daar niet op eieren gelopen. Maar ,oeps het ging dus even mis. Ondanks je goede prestatie t.a.v. je gewicht. Vast een zwak plekje in het ei. Laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Wat een luxe soms hè om te overnachten. Zo goed verzorgt en zo gast vrij.
    Nog veel plezier samen. Met Inez gaat het redelijk, knapt gestaag op. Nog wel sonde, catheter en infuus en sonde voeding. groet, Tjitte en Wibbina.