21 september Heidelberg - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu 21 september Heidelberg - Reisverslag uit Coquitlam, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

21 september Heidelberg

Door: Lieneke

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

21 September 2015 | Canada, Coquitlam

Het lijkt of we nu in Duitsland zitten, maar het is toch nog heus in Zuid-Afrika! We zijn vanmorgen op tijd met een gids de bergen ingegaan bij Oudtshoorn en hebben veel gezien en geleerd van deze man. Hij was in z'n werkzame leven huisarts geweest, is nu nog pastoor en leert nog over plantengeneeskunde, tevens is hij muzikant. Een hele grappige man die Zuid-Afrikaans sprak, wat erg veel op het Nederlands lijkt.
Hij bracht ons op mooie plekken en vertelde veel over de planten en hun soms geneeskrachtige werking. Er kwam ook menige mop tussendoor en we hebben veel met hem gelachen!!! We hebben tussen de middag met hem geluncht en aten een struisvogelburger. Heerlijk!
Na de middag vertrokken we richting Heidelberg. We komen weer in een heel ander landschap. Wat vlakker en het lijkt wat meer op het Groningse landschap.
We komen bij ons volgende logeeradres aan en dat is een struisvogelboerderij. Een prachtig plekje met weer hele vriendelijke en gastvrije mensen. De kamer is ook weer perfect en we hebben met 8 mensen gegeten in een eetkamer. Heel gezellig!
Morgenochtend om 7.30 uur gaan we mee de dieren voeren en de gang van zaken bekijken op de boerderij. Nadien gaan we weer met z'n allen ontbijten. Na het ontbijt vertrekken we naar Stellenbosch.

• 22 September 2015 - 20:28

Hilda:

Een prachtig reis verhaal Lieneke, ik geniet er gewoon van .De groetjes en tot ziens . Hilda.

• 22 September 2015 - 21:23

Liesbeth En Klaas:

Hoi Jacob en Lieneke,

We zitten met vakantie in Kootwijk en konden eerst niet internetten. Vanavond is het gelukt en hebben we alle verslagen gelezen. Schitterend wat een mooie verhalen en foto's. Denk dat jullie erg genieten.
    Jullie hebben beter weer als wij op de Veluwe. Hebben ook wild gezien in het Nationaal Park Hoge Veluwe. Tegen 7 uur een hele groep edelherten. Mooi gezicht. Heel veel plezier nog verder.

groetjes Klaas en Liesbeth.

• 22 September 2015 - 21:37

Jan En Jannwke.:

Nou, jullie zitten wel tussen de struisvogels he, kop niet te veel in het zand steken hoor! Wanneer beginnen jullie aan de tuinenroute? Ben wel benieuwd hoe dat is. Wij zijn vanmiddag een stukje naar het zuiden gereden, de vaste wal op. Bij La Palmyre stond een afstandenbord naar bepaalde plaatsen in de wereld. De kaap was 9025 km vanaf dat punt. Een ietsje groter verschil dan tussen 10 en 12! Geniet nog maar lekker van de rest van de vakantie (dan genieten wij middels de blog een beetje mee) met hopelijk nog lekker weer. Wij hadden na 3 dagen strand vandaag weer een bewolkte dag (17 gr.), maar vanaf morgen gaat het fantastisch worden. Veel plezier nog en groetjes, Jan en Janneke.

• 22 September 2015 - 22:16

Meindert:

Mooie reis hoor. Geniet er maar van. Ik begrijp dat op eieren lopen niks voor je is.
    Groeten van ons beiden. Meindert en Monique

• 24 September 2015 - 17:46

Feikje Jacques:

Hallo Lieneke en Jacob,

Wat een mooie reis toch.
    Diverse plaatsen en streken komen ons zeer bekend voor.
    Hebben jullie nog een luipaard gezien? die hebben wij gemist.
    Geniet nog maar even van jullie reis,jullie hebben dan wel veel beesten gezien maar is het op dit moment beestenweer dus blijf nog maar even weg.
    Groeten van ons,
    Feikje. Jacques

• 28 September 2015 - 18:50

Bernadet:

Hoi Jacob en Lieneke,

Heb net eindelijk eens alle verslagen gelezen. Wat een belevenissen, indrukwekkend! En prachtige plekjes en foto's .
    Ik denk dat jullie al weer bijna terugkomen, maar nog heel veel plezier en geniet van al het moois om jullie heen.

Lieve groet, Bernadet

• 02 Oktober 2015 - 16:36

Lieneke:

We zijn de 28e september teruggekomen. Het was een prachtige reis. Hebben veel gezien en leuke dingen gedaan!

• 24 Oktober 2016 - 22:10

Jolanda:

Hi Lieneke, geweldig leuk zoals je schrijft! Ik ben een reis in Alaska aan het voor bereiden voor juni 2017 en daarna zou ik graag naar West Canada gaan. Laat ik nou steeds jullie reisverslagen tegen komen! Zo leuk. Heel graag zouden we met jullie een kop koffie drinken en over jullie trips te praten. Vind je t ook leuk? Ik hoor het graag. Ik heb je op facebook uitgenodigd met mijn kapsalon en een berichtje gestuurd of mail estherspronsen@hotmail.com
    Hartelijke groetjes Ben en Jolanda