Dagje in en om Kamloops 4 oktober - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu Dagje in en om Kamloops 4 oktober - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

Dagje in en om Kamloops 4 oktober

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

05 Oktober 2012 | Canada, Vancouver

Het heeft de afgelopen nacht gevroren. Ongeveer 2 graden. Onze watertoevoer was wat bevroren vanmorgen, maar toen we de waterpomp aanzetten, deed hij het wel. De zon scheen vanmorgen al weer en het was al weer ver boven 0, om 9 uur.
We gaan op weg naar de Thompson rivier. We dachten dat de mw van het informatiecentrum het over een mooie wandelroute had langs de rivier, maar het was een route om met de auto te rijden. Ook goed! We kwamen weer langs prachtige plekken en hebben hier en daar even stilgestaan om er van te genieten. We kwamen vlak bij een Wildlife Park uit, ze verzorgen daar dieren die in het wild, gewond gevonden waren. Daar worden ze weer opgeknapt en blijven daar hun levenlang verder. Ze kunnen niet meer terug in het wild omdat ze aan mensen gewend zijn geraakt. Wel zielig, maar ze worden er goed verzorgd en hebben grote ruimten waar ze zich bewegen kunnen, gewoon buiten. Daarna zijn we teruggereden en kwamen we bij een heritage centre. Een museum en informatiecentrum over hoe de indianen hier vroeger hebben geleefd en wat voor handel ze dreven en voorwerpen ze maakten van planten en stenen. Leuk om te zien. We zijn nog in een winterverblijf geweest van de indianen vroeger. Een ruimte onder de grond. Mooi bedacht, maar erg krap en primitief. Daarna was de dag al weer grotendeels voorbij, dus weer terug naar de camping. Het was nog steeds zonnig en we hadden ondertussen onze vesten al weer in de kast gehangen. Maar tegen 5 uur 's avonds kunnen ze weer aan. Morgen gaan we weer verdeer op rit. Helaas komt het eindpunt alweer in zicht. Dinsdag moeten we de camper weer inleveren.

• 05 Oktober 2012 - 23:15

Wibbina:

Nachtvorst, brrr. maar gelukkig overdag lekker zonnig. Het is hier herfst. regen ,harde wind, lekker weer om binnen te blijven.
    Lekker lezen, achter stallig werk doen en zelfs kaarten maken.
    Volgende week ga ik het weer proberen, we zullen zien.
    Genieten jullie nog maar even van de laatste dagenen zuig alle moois nog even op en leg het vast.
    Kunnen jullie en wij nog lekker nagenieten.

tjuus en tot ziens, Wibbina.