Dagje Vancouver met de sky train 7 oktober - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu Dagje Vancouver met de sky train 7 oktober - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

Dagje Vancouver met de sky train 7 oktober

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

08 Oktober 2012 | Canada, Vancouver

Vanmorgen hebben we eerst de camper gewassen in de wasstraat hier op de camping. Hij glimt weer als "een keutel in de maneschijn". Maar erg vies was hij niet geworden. We hebben immers haast geen regen gehad. Nadat we weer op ons plekje op de camping stonden, zijn we lopend naar het sky-train station gegaan, ongeveer een kwartier lopen vanaf de camping. De receptioniste had ons uitgelegd hoe we moesten reizen. Tot en met de trein ging goed. Daarna moesten we nog met de bus, maar ze had ons niet goed uitgelegd welke halte we eruit moesten. Dus waren we al te ver. Gelukkig hielp de busschauffeur ons en kwamen we op de goede plek terecht. We vonden het bedrijfje waar we ons morgenochtend om kwart over tien moeten melden, voor de walvisexcursie, vrij snel. Dus hadden we verder de tijd om dit deel van Vancouver te bezichtigen. Granville Island. Erg mooi, maar groot en wel erg veel hoge gebouwen. We hebben een parkwandeling gemaakt en daarbij liepen we langs het False Creek. We zagen de skyline van Vancouver heel mooi en ook het Olympisch stadion en het symbool van the Science World, daar stonden we tegenover. Toch wel heel mooi om dit in het echt te zien. Er waren veel mensen aan het wandelen, fietsen, skeeleren, skateboarden en aan het zonnebaden in het park. Het was weer prachtig weer. We hebben vanavond nog buiten op een terras zitten eten in de zon. Pas toen we weer naar de trein liepen hebben we onze fleecevesten aangedaan, maar meer omdat we er zat van waren die dingen steeds met ons mee te slepen. In het park was de politie en de dierenbescherming op zoek naar een weggelopen hondje, Met man en macht zaten ze er achteraan, ook omdat er coyotes in het park gesignaleerd waren. 2 motorpolities en een paar te voet. Een hele happening werd er van gemaakt. Voetgangers werden tegengehouden omdat de auto van de dierenbescherming erdoor moest. We hebben weer veel foto's gemaakt, veel van de stad Vancouver en de skyline. Een mooie stad maar ik ben blij dat ik er niet hoef te wonen. Te groot en te druk vooral! Maar mooi om te zien en niet vanuit de camper in het drukke verkeer!

• 09 Oktober 2012 - 12:38

Tjakko Van Der Veen:

Goedemiddag vanuit Nederland het is nu 12.35.
    Ik wens jullie een hele goede reis terug .Groetjes Tjakko en Anja.

• 09 Oktober 2012 - 12:38

Tjakko Van Der Veen:

Goedemiddag vanuit Nederland het is nu 12.35.
    Ik wens jullie een hele goede reis terug .Groetjes Tjakko en Anja.