Walvisexcursie 8 oktober - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu Walvisexcursie 8 oktober - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

Walvisexcursie 8 oktober

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

09 Oktober 2012 | Canada, Vancouver

We zijn al op tijd begonnen vandaag. Om 7 uur opgestaan en om 8 uur vertrokken we weer richting het station voor de sky-train. We moesten ons om kwart over tien melden bij het bedrijf die de walvisexcursies doet.
Om half 10 waren we op Granville Island (deel van Vancouver) en we hebben eerst maar een grote koffie gekocht. Daarna nog wat rondgelopen en toen maar ingecheckt voor de excursie. We moesten allemaal een pak aan, want we zaten in een open boot. Gelukkig was het weer heel goed. Het was niet koud, en de zon scheen weer. Om elf uur voeren we de haven uit en we gingen eerst een uur varen over de Strait of Georgia. We waren nog niet lang onderweg of we zagen al porpoises. (= een soort dolfijn) Deze krijg je heel moeilijk op de film of foto, want ze komen even boven en duiken dan gelijk weer onder, maar prachtig om te zien. Verder zagen we zeeleeuwen zwemmen en zeehonden. Ook zag je af en toe een visje boven het water uitspringen. Maar uiteindelijk, na ruim een uur varen, zagen we een orkafamilie. Volgens de gids, ouders met een paar jongen, waarvan de jongste ongeveer twee jaar oud was. Prachtig zoals ze soms met z'n allen in één keer boven kwamen en ook tegelijk weer onder water doken. We hebben ze een hele tijd gevolgd en veel foto's en video gemaakt. Maar je krijgt ze niet altijd duidelijk op de foto, het gaat allemaal zo vlug! Maar het was een prachtige dag! Op de terugweg zagen we nog een bald eagle (=zeearend), een schitterende vogel die we in Alaska meer zagen dan in Canada. Deze kregen we niet op de foto, hij vloog te hoog en zat al gauw in een boom. Maar al met al hebben we veel gezien en een schitterende excursie gehad. We zijn daarna, we waren om half vijf terug, uit eten gegaan. We aten prime rib steak met snow crab legs. Heeerlijk!!!! Daarna weer met de bus en de sky-train naar de camping en de boel maar weer inpakken. Wel een domper na zo'n mooie dag. Maar ja, we wisten het van tevoren. Morgen moeten we de camper weer inleveren. Morgen de laatste dingen nog even schoonmaken en inpakken en dan nog een dag in het hotel en dan vliegen we woensdag hier om 19.30(plaatselijke tijd) vanaf Vancouver Airport weer naar Amsterdam. We komen daar donderdag rond 14.00 uur weer aan. Dan nog de trein naar Delfzijl en dan is de vakantie weer over. Maar we kijken er met een heel goed gevoel op terug!!!