We hebben zalm gezien in Salmon Arm - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu We hebben zalm gezien in Salmon Arm - Reisverslag uit Vancouver, Canada van jacob en lieneke reitsma - WaarBenJij.nu

We hebben zalm gezien in Salmon Arm

Blijf op de hoogte en volg jacob en lieneke

03 Oktober 2012 | Canada, Vancouver

Om half elf vanmorgen waren we bij het visitorscentrum in Salmon Arm en voor de zalm stuurden ze ons naar de Adams river. Wij daar natuurlijk gelijk naar toe, maar ze hadden al gezegd dat er weinig zalm zou zijn. Nou troffen we daar bij de Adams river 2 Nederlanders die gingen vissen op zalm, en ze vertelden ons dat de eigenlijke grote zalmtrek 1x in de 4 jaar plaatsvindt. Nu waren er wel wat zalmen, een paar grijze zalmen en af en toe een rode (sockeye). We zijn een stuk langs de rivier gelopen en zagen inderdaad 3 grijze zalmen. Ook best grote. Er waren meer mensen aan het vissen midden in de rivier. We hebben een poosje staan kijken, maar ze vingen geen zalm. De kans om dus meer zalm te zien was erg klein. De grote trek zou pas in 2014 weer zijn.Ook hadden ze ons in het informatiecentrum op een waterval gewezen, de Margarete waterval. Dus daar zijn we toen naar toe gegaan. Ondertussen was de weg nog gestremd vanwege een bosbrand, maar die was gelukkig al zowat geblust. Het rookte alleen nog wat. De waterval was prachtig en het gebied eromheen ook. Joekels van bomen, vele waren scheefgegroeid of omgevallen. Maar zo hoog!!! We voelden ons net kabouters. Maar we hebben weer veel gezien vandaag en ook weer het een en ander geleerd over de zalmtrek! Het weer was vandaag wat minder. We hadden af en toe een beetje regen en het was een stuk kouder dan gisteren. Dus de fleecetruien maar aan. De zon scheen ook nog wel tussendoor. Morgen gaan we naar Kamloops.